Polityka prywatności


POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ www.sitech-poland.pl

Data ostatniej aktualizacji: 16 września 2024 r.

SITECH Poland (zwana dalej „Spółką” lub „My”), działając w charakterze administratora danych, informuje o  sposobach przetwarzania (tj. gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania) Państwa danych osobowych za pośrednictwem niniejszej witryny internetowej www.sitech-poland.pl oraz korzystania z powiązanych z nią usług, na przykład: blog, forum itp., zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych, w szczególności: ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz  z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych, zwane dalej „RODO”), które weszło w życie w dniu 25 maja 2018 r.; oraz (iii) wszelkie inne akty normatywne, dekrety, rozporządzenia lub przepisy, które zostałyby wydane przez właściwy krajowy lub europejski organ ochrony danych osobowych – zwane dalej łącznie „Obowiązującymi przepisami”.

Spółka należy do MONNOYEUR GROUP, francuskiej grupy kapitałowej, której spółka dominująca mieści się pod adresem 117, rue Charles Michels – 93200 Saint-Denis, Francja.

Jaki jest zakres niniejszej Polityki?

Spółka jest administratorem danych osobowych (tj. wszelkich informacji o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, zwanej „Osobą, której dane dotyczą”), dotyczących użytkownika, które są przetwarzane za pośrednictwem Witryny i w celu korzystania z Usług, na warunkach określonych w niniejszej Polityce prywatności („Polityka Danych Osobowych”).

Niniejsza Polityka Prywatności, a także Polityka dotycząca plików cookie dostępna w niniejszym dokumencie, ma zastosowanie do wszystkich użytkowników, w tym wszystkich osób, które korzystają z Witryny i Usług bez rejestracji lub subskrypcji określonej usługi (zwanych dalej łącznie „Użytkownikami”).

Jakie rodzaje danych osobowych gromadzimy?

Spółka gromadzi (1) dane, które użytkownik dobrowolnie udostępnił Spółce oraz (2) dane nawigacyjne związane z dostępem i korzystaniem z Witryny i Usług.

W szczególności, Spółka gromadzi następujące informacje:

Dane, które użytkownik dobrowolnie udostępnia Spółce: Spółka może gromadzić dane osobowe użytkownika (np. imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu itp.), gdy użytkownik przesyła żądanie za pośrednictwem formularza online za pośrednictwem Witryny lub gdy korzysta z naszych Usług.

Dane nawigacyjne: Jeśli użytkownik uzyskuje dostęp do Witryny lub Usług i korzysta z nich, Spółka może gromadzić informacje o tych odwiedzinach. Na przykład, w celu nawiązania połączenia z Witryną lub Usługami nasze serwery otrzymują i rejestrują informacje o komputerze, urządzeniu i przeglądarce użytkownika, które mogą obejmować między innymi adres IP, rodzaj przeglądarki i inne informacje o oprogramowaniu komputerowym lub sprzęcie. Jeśli użytkownik uzyskuje dostęp do Witryny lub Usług z telefonu komórkowego lub innego urządzenia, Spółka może gromadzić dane o unikalnym identyfikatorze urządzenia, dane geolokalizacyjne i inne informacje identyfikujące to urządzenie. Informacje mogą być również gromadzone za pomocą plików cookie i innych technologii śledzenia (takich jak pliki cookie przeglądarki, przekierowanie, pomiar odbiorców, sygnały nawigacyjne w sieci Web, technologie Adobe Flash itp.). Technologie te mogą być również wykorzystywane do gromadzenia i przechowywania informacji o korzystaniu przez użytkownika z Witryny lub Usług, takich jak odwiedzone strony, przeglądane treści online, przeprowadzone wyszukiwania internetowe i obejrzane reklamy. Dalsze informacje można znaleźć w naszej Polityce dotyczącej plików cookie.

Usługi podmiotów zewnętrznych: Usługi mogą być powiązane z witrynami internetowymi obsługiwanymi przez firmy zewnętrzne niepowiązane ze Spółką i mogą zawierać reklamy, treści i funkcje online, gry, biuletyny, konkursy lub loterie lub aplikacje opracowane przez firmy zewnętrzne. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za praktyki w zakresie ochrony prywatności stosowane przez takie firmy zewnętrzne. Po opuszczeniu Usług i/lub Witryny lub kliknięciu reklamy, obowiązkiem użytkownika jest zapoznanie się z obowiązującą polityką prywatności dla takiej innej usługi.

W jakich celach gromadzimy Państwa dane osobowe?

Przetwarzamy dane w celu:

a) Umożliwienia Państwu korzystania z Witryny i Usług;

b) Oceny i poprawy naszych Usług i związanych z nimi funkcjonalności;

c) Poprawy Państwa komfortu w zakresie korzystania z Witryny i Usług;

d) Zapewnienia Państwu obsługi klienta i odpowiadania na Państwa zapytania;

e) Realizacji interesów Spółki; w niektórych przypadkach Spółka może ujawnić Państwa dane osobowe, w tym gdy Spółka w dobrej wierze uważa, że takie przetwarzanie danych jest niezbędne do: (i) ochrony, egzekwowania lub obrony praw, prywatności, bezpieczeństwa lub własności Spółki lub jej pracowników, agentów i kontrahentów (w tym realizacji naszych umów i warunków użytkowania); (ii) ochrony bezpieczeństwa, prywatności i bezpieczeństwa użytkowników Witryny, Usług lub społeczeństwa; (iii) ochrony przed oszustwami lub do celów zarządzania ryzykiem;

f) Wypełnienia zobowiązań prawnych (w tym zobowiązań związanych ze świadczeniem Usług i udzielaniem informacji konsumentom) lub w celu udzielenia odpowiedzi na wnioski organów publicznych i rządowych;

g) Realizacji umowy na dostawę towarów i/lub usług;

h) Pod warunkiem uzyskania Państwa zgody, w celu prowadzenia działań marketingowych i udostępniania Państwa danych osobowych naszym zaufanym partnerom biznesowym, w tym innym podmiotom z Grupy MONNOYEUR, aby umożliwić im wysyłanie użytkownikom wiadomości marketingowych.

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane?

  • Cele przetwarzania danych przedstawione w sekcjach 3(a) do 3(e) i w sekcji 3(g) niniejszej Polityki Danych Osobowych są co do zasady oparte na uzasadnionym interesie Administratora do celów prowadzenia Witryny, odpowiadania na żądania Użytkowników i świadczenia Usług.

W drodze wyjątku: jeśli użytkownik loguje się do konta osobistego/obszaru klienta w Witrynie w ramach umowy o świadczenie usług zawartej ze Spółką, przetwarzanie danych tego konta osobistego odbywa się na podstawie umowy zawartej między użytkownikiem a Spółką.

  • Cel przetwarzania określony w sekcji 3(f) niniejszej Polityki Prywatności opiera się na zgodności z obowiązującymi zobowiązaniami prawnymi i przepisami.
  • Cele przetwarzania przedstawione w sekcji 3(h) niniejszej Polityki Danych Osobowych są realizowane na podstawie zgody użytkownika.

Przez jaki okres przechowywane są Państwa dane?

Spółka przechowuje Państwa dane osobowe tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celów opisanych w powyższej sekcji 3.

Państwa dane są przechowywane:

  • Przez okres ściśle niezbędny do korzystania z Witryny, Usług lub na potrzeby Spółki oraz maksymalnie przez 3 lata od daty pobrania danych, jeśli nie zawarto żadnej umowy ze Spółką;
  • W przypadku zawarcia umowy lub zamówienia, w ramach Usług lub w inny sposób, przez cały okres trwania stosunku umownego, a następnie przechowywane w archiwum przejściowym przez okres odpowiadający możliwemu okresowi gwarancji, do którego dodaje się obowiązujący ustawowy okres przedawnienia (to jest przez okres 3 lub 6 lat, mając na uwadze, że koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego);
  • W przypadku, gdy Spółka jest zobowiązana do wypełnienia obowiązku prawnego, Państwa dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do wypełnienia tego obowiązku oraz zgodnie z przepisami prawa;
  • Do momentu wycofania zgody, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie uprzedniej zgody użytkownika;
  • Przez okres 25 miesięcy od daty instalacji/utworzenia danych w przypadku plików cookie.

Jak przetwarzamy Państwa dane?

Dane są przetwarzane zarówno ręcznie, jak i elektronicznie i są chronione za pomocą odpowiednich środków bezpieczeństwa. W związku z tym, chociaż Spółka stosuje odpowiednie środki administracyjne, techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych przed kradzieżą, utratą, nieuprawnionym wykorzystaniem, ujawnieniem lub modyfikacją, nie może zagwarantować, że jest w stanie ochronić się przed wszystkimi istniejącymi zagrożeniami informatycznymi.

Kto ma dostęp do Państwa danych?

W kontekście celów przetwarzania danych przedstawionych w sekcji 3 niniejszej Polityki Prywatności, Państwa dane są przekazywane wewnętrznie w ramach Spółki, w razie potrzeby w ramach Grupy MONNOYEUR, do działów obsługi klienta, marketingu/handlu i komunikacji. Spółka może również przekazywać Państwa dane osobowe następującym odbiorcom:

  • Zewnętrzni dostawcy usług, podwykonawcy (tj. dostawcy usług informatycznych, dostawcy usług związanych z Usługami – przykładowo i bez ograniczania tej listy, eksperci, konsultanci i prawnicy, firmy zaangażowane w potencjalne fuzje, podziały lub inne przekształcenia);
  • Właściwe organy krajowe, w celu zapewnienia zgodności z obowiązującym prawem, a także wszelkie organy administracyjne lub sądowe, które mogą zażądać lub potrzebować dostępu do nich w kontekście ewentualnej kontroli lub postępowania sądowego.
  • Zaufani partnerzy biznesowi, za Państwa zgodą.

Czy Państwa dane osobowe są przekazywane za granicę?

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom Grupy MONNOYEUR oraz usługodawcom działającym w ich imieniu, którzy posiadają siedzibę we Francji i/lub na terenie Unii Europejskiej.

Nie będziemy przekazywać żadnych Państwa danych osobowych do krajów spoza EOG.

Witryna nie jest skierowana i nie oferuje Usług osobom poniżej 15 roku życia, a Spółka nie gromadzi świadomie danych osobowych od osób poniżej 15 roku życia lub ogólnie od osób niepełnoletnich.

Środki bezpieczeństwa

Spółka wdraża wszelkie odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia poziomu bezpieczeństwa danych osobowych odpowiedniego do zagrożeń, a w szczególności w celu ochrony danych przed ich przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem, ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do nich.

Taki sam poziom ochrony jest umownie narzucony przez Spółkę wszystkim jej wykonawcom. Każdy pracownik Spółki, który w ramach swoich obowiązków może mieć dostęp do Państwa danych osobowych zobowiązuje się do zachowania ich w ścisłej poufności.

Jakie są Państwa prawa dotyczące Państwa danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami użytkownik, w zależności od sytuacji, ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia i wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie. Użytkownik ma również możliwość przesłania nam swoich wytycznych w celu uporządkowania dalszych działań dotyczących jego danych (zachowanie, usunięcie, przekazanie stronie trzeciej itp.) w przypadku śmierci. Możecie Państwo skorzystać z tych praw, pisząc na następujący adres e-mail: dpo@monnoyeur.com.

Państwa Sprzeciw może jednak, w praktyce i w zależności od przypadku, mieć wpływ lub uniemożliwić uwzględnienie Państwa wniosku o udzielenie informacji, rejestrację lub korzystanie z Usług oferowanych w Witrynie.

Użytkownik ma również prawo do odwołania się do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa- w przypadku naruszenia przepisów mających zastosowanie do ochrony danych osobowych, w szczególności Europejskiego Rozporządzenia nr 2016-679, Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych (RODO) obowiązującego od 25 maja 2018 r.

Zmiany i aktualizacje

Regularnie aktualizujemy naszą Politykę Danych Osobowych i będziemy publikować wszelkie aktualizacje w Witrynie.

Inspektor Ochrony Danych

Spółka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się kontaktować w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych oraz w celu skorzystania z przysługujących Państwu praw.

Dane kontaktowe IOD: Nicolas Shah – Dyrektor ds. Audytu i Compliance Grupy Monnoyeur – 117, rue Charles Michels BP 169 – 93208 Saint-Denis Cedex 01.